Tuesday, March 30, 2010

Søndag 28. mars

 I Naha fant vi denne søndagen en av de søteste antikvitetsforretningene jeg noen gang har sett. Det meste var amerikanske ting fra 60- og 70-tallet.  I den ene delen var det for det meste platespillere, LP'er og andre musikkrelaterte ting. I den andre delen var det alt fra pistoler og kameraer, til solbriller og små søte bokser og nips.

 

 Jeg kjøpte "Parrot"-boksen. Den er egentlig til gramafonspisser, men den er perfekt til å ha synåler i! 
Det søteste i hele butikken var denne mini-platespilleren. Den hadde medhørende mini-LP'er  som bare var singler. Jeg hadde utrolig lyst til å kjøpe den, men vet ikke helt om jeg hadde hatt så mye glede av den etter å ha blitt lei av de 10 platene som fulgte med. Har aldri sett noe lignende før, selvom jeg vet at "The White Stripes"¨solgte slike på en turné sammen med et par - tre  singler.  Vi lot den være igjen i butikken slik at noen som virkelig er interessert kan bli kjempeglade for å finne den.

  Fant denne blusen i en vintagebutikk. Det er faktisk en del kule vintagebutikker på Okinawa. Alt kommer fra California, noe som gjør at klærne og tingene er litt dyrere enn de kunne vært, men det er veldig mye fint! Denne var dessverre hakket for liten. 

 I stedet for blusen kjøpte jeg denne tunika/kjolen. Den er allerede en av mine favoritter! 

På listen over rare ting i Japan vil jeg legge til denne. Det er rett og slett to nylonstrømper, sydd sammen i sokken, slik at man kan tre en ende hver over hodet. Det er om å gjøre å  trekke sokken av hodet på motspilleren. Jeg prøvde den ikke selv, men det var fantastisk underholdende å se på Jojo og husverten prøve!
 Torben, Merete og Helge, dere kan glede dere til å motta en slik i posten! (Så sant jeg finner en ny en..)







No comments:

Post a Comment