Thursday, March 11, 2010

Mandag 8. mars 2010

I dag spiste vi lunsj med en av 1. klassene. De er utrolig søte! Også er de veldig flinke til å snakke snakte og finne ord som vi skjønner.

Det tok ca 10 minutter fra vi kom inn i rommet til at de følte at de kjente oss godt nok til å ville sitte på fanget og flette håret mitt. 

 Meg og yndlingen! Hun er den søteste på denne jord, veldig morsom og jeg skjønner nesten alt hun sier fordi hun er så tålmodig og er veldig flink til å forklare.

 Genki!!

Etter skolen tok jeg bussen til Chatan, til der jeg bodde de første dagene i Okinawa, og fant tilbake til dyrebutikken der jeg kjøpte meg en skilpadde! Jeg har ønsket meg en skilpadde siden jeg var  ca 12. 

Han heter Coco, og jeg er allerede helt forelsket. Det er dessverre ikke romkameraten min, Risen. Hun er omtrent like glad i skilpadder som jeg er i slanger. Heldigvis er Coco bare i bollen sin hele tiden, så hun plages ikke på annet vis enn at hun vet at den er her inne på rommet mitt.

Her bor Coco. Jeg ville egentlig kjøp et aquarium med lys sånn at jeg kunne ha en plante til ham, men de hadde ikke flere igjen. Så han får nøye seg med bollen så lenge. Jeg får ikke hatt ham med til Tokyo, siden jeg ikke får ha kjæledyr på internatet, så språkskolen skal få ham når jeg drar. Gruer meg allerede til å miste ham..

Coco elsker origami-figuren.. Hvis jeg kommer inn i rommet og setter meg ned ved bollen svømmer han og gjemmer seg, helst borti kroken der hvor pingvinen står. Hvis han allerede er ute av synet, er han som regel der og stirrer ut av bollen på den.  

1 comment: