Tuesday, March 30, 2010

Fredag 26. mars


På fredag var det nok en "networking" fest som Mike tok oss med på. Denne helgen har det nemlig vært en musikkfestival i Naha, og på denne festen var en del av de artistene som skulle spille der, invitert. Vi fikk gratis mat, så mye vi kunne spise som vanlig, drikke og tradisjonell okinawansk musikk. Jentene på bildet var nok min favoritt. Vi har hørt masse tradisjonell okinawansk musikk denne måneden, og jeg likte den helt fra starten. Musikken spilles overalt, i butikkene, på fester og på skolen. Før festen var det en paneldebatt om hvordan internett hjelper og motarbeider musikkindustrien, og særlig hvordan det er for okinawansk folkemusikk. Det var veldig interessant, Elisa har skrevet et veldig godt blogginnlegg om det. Undertegnede hadde en litt hardere torsdag kveld enn henne, så jeg kan ikke skryte på meg å ha fått med meg så mye...

Disse var faktisk fra Taiwan. Vi så dem på en scene i byen på søndagen, og jeg syns de var veldig flinke!

No comments:

Post a Comment