Wednesday, March 10, 2010

Søndag 7. mars 2010

  På søndag sov vi lenge og dro så på en restaurant inne i skogen der de bare serverer 30 porsjoner med nudler hver dag. Det gjelder å være tidlig ute, eller kjenne de som driver stedet, slik som Kashima san gjør.  Takeshi san, i overraskende godt humør etter en meget fuktig natt, Kashima san og Tsumtomu san. 
 Det var utrolig fint der. Veldig frodig, fuglene sang og det var veldig japansk. Følte at jeg hadde reist 100 år tilbake i tid. 
 Jojo og meg med hver vår kjempeporsjon. Vi fikk dessuten en 70 år gammel awamori, gratis fordi Kashima kjenner de som driver stedet. Kan ikke skryte på meg at jeg er en stor tilhenger av rissprit, men det hører med! Awamori er Okinawas svar på sake. Mens sake er laget av gjæret ris, er Awamori er destillert ris. Hvis jeg har forstått det rett. Jeg syns det smaker det samme.

No comments:

Post a Comment