Thursday, March 4, 2010

Tirsdag 2. mars 2010












Vi hadde 2. klassingene i dag, og lærte dem "forward, backward, turn around, skip etc..." ved at vi kommanderte dem rundt i klasserommet.























På språkskolen var alle de andre på plass igjen i dag. Alle utenom meg og tre til er fra Nepal. Jeg pleier vanligvis ikke bry meg noe særlig med hva de andre gjør, men selvom jeg satt på første rad, var det så mye bråk at jeg slet med å høre hva læreren sa. De oppfører seg som en ungdomskoleklasse, spiller basketball inne i klasserommet, roper og skriker. Det virker ikke som om nivået på klassen er så høyt, så håper på å ta dem igjen ganske snart. Gjelder å pugge gloser og kanji!





















Etter språkkurset, gikk jeg tilbake til barneskolen. Det skulle være en baseball match mellom lærerene og 6. klassingene, 6. klasse vant. De er tross alt en ordentlig klubb. Etter kampen tok tre av lærerene oss med ut. Vi dro innom den ene læreren sin leilighet først, og jeg ble ganske overrasket over at han faktisk bor på gammeldags japansk vis, med tatamimatter, lave bord og puter i stedet for stoler å sitte på. Interessant å se hvor forskjellig alt er fra det jeg er vant med!









Vi dro ut på en Isakaya, der vi drakk Okinawansk øl og spiste grillet mat på spidd. Det var utrolig godt! Og de tre lærerene er kjempekoselige. De inviterte oss faktisk med på fisketur i helgen. Så da skal vi dra nordover og bo på gjestehuset til den ene læreren. Fiske og drikke! Vi skal prøve å få med et par-tre lærere til, slik at vi er to fulle biler. Så det gleder jeg meg til!







No comments:

Post a Comment