Saturday, April 3, 2010

Mandag 29. mars:: Salt iskrem + en ny venn!

 I dag kom Maggie Eckl til "Sora House". (Sora House er det nye ungdomsherberget jeg bor på). Hun studerer i Tokyo og er i Okinawa bare på ferie. Det tok ca 5 minutter å bli kjent med henne. Jojo, Maggie og jeg gikk inn til byen for å finne en gate med vintagebutikker som Jojo så da han var i Naha for noen uker siden. På veien fant vi en iskrembod der de solgte salt iskrem. Jeg skal ærlig innrømme at selvom jeg elsker salt, så liker jeg fortsatt den søte iskremen best. Det var en veldig merkelig smak, en slik som du bare må smake en gang til fordi du ikke kan bestemme deg for om det er godt eller vondt. 
Et annet sted på veien fant vi den gamle keramikkovnen. Det er ikke lenge siden dette var den største og viktigste av ovnene på Okinawa. Overalt lå det potteskår, særlig inne under treet i midten av bildet. Det var en veldig koselig restaurant der som jeg gjerne skulle ha dratt til en sen sommerkveld og spist på. 

Jojo fant denne jakken i en av vintagebutikkene. Storfornøyd har han brukt den hver dag siden. Den var faktisk veldig kul.

Mitt funn i butikken var denne vesken. Jeg kjøpte den ikke selvom den var veldig kul. Har allerede overvekt til Tokyo, selvom jeg angrer bittelitt..       




På kvelden lærte Jojo å spille Sanshin. Det er nok et av mine favorittinstrumenter. Etter en måned på Okinawa er det blitt en del av hverdagen å høre sanshinmusikk overalt. De spiller på den på restauranter, i butikker og på fest. Som med alle andre instrumenter tok det ham ikke lang tid å lære seg å spille en av folkesangene, resten av uken har han spilt den hver gang han har hatt sjansen, til alle japaneres store glede og forundelse.

No comments:

Post a Comment