Saturday, April 3, 2010

Onsdag 31. mars:: Siste kveld på Okinawa

 
Denne dagen gikk vi tilbake til barneskolen for å ta et for meg siste farvel med lærerene. Vi fikk avskjedsgaver og Jojo og Elisa ble invitert til en fest i helgen. Kjente at jeg kommer til å savne dem mye, og at jeg kommer til å føle at jeg går glipp av all morroa. 
  
På kvelden laget husverten Okinawanske "pannekaker", okonomiyaki. De består for det meste av pannekakerøre, grønnsaker av ulike slag og nudler eller kjøtt. På toppen har man majones, okinomiyakisaus og bonitoflak. Det smakte helt fantastisk!


 Denne kvelden ble vi kjent med noen danske jenter som jeg dessverre ikke har bilder av. De var veldig søte, og kanskje møter jeg dem igjen når de kommer til Tokyo. De er på en fireukers rundreise og skal innom Okinawa, Kyoto, Tokyo og et land til som jeg ikke husker. Vi dro ut på byen sammen og viste dem litt av den japanske drikkekulturen. De skulle videre tidlig neste morgen og måtte gå hjem tidlig. Jojo, Elisa, Mike (en ny venn fra Scotland) og jeg gikk en lang tur rundt i Naha, fant en park der vi klatret opp i dette nettet og feiret alle gode stunder vi har hatt på Okinawa. 



No comments:

Post a Comment