Thursday, May 6, 2010

Motefrøken!

 (Marius og jeg lar oss inspirere av The Sartorialist og tok dette bildet i Ueno forrige helg)

 Etter noen uker i Tokyo begynner jeg å kjenne pengene brenne i lommene. Det er så mye kult over alt, både nytt og vintage, og til alle mulige priser. Jeg skulle ønske jeg hadde ubegrenset med penger og kunne få alt jeg peker på! 


 På mandag gikk vi ut, jeg følte meg veldig kul og rocka i dette antrekket, helt til guttene kom og sa at jeg lignet på Rihanna, noe som forsåvidt også er greit. 


 
Marius sin store lidenskap er sko, han mener å ha rundt 160 par. Visvim, et merke som lager helt unike sko er en av hans favoritter. Dette bildet viser helt klart ikke skoene på den måten de fortjener, men det var det beste jeg hadde. Sjekk bloggen hans for bedre bilder! Det er verdt en titt. 
Forrige uke var Marius, Doug og jeg på vintage-shopping i Harajuku. Marius har vandret mye rundt i byen nå, og han viste oss de beste butikkene. Det var veldig mye fint, enda mere kult og vanvittig mye rart.  
  
 
I den ene butikken vi var i fant Marius en revepels. Jeg var litt skeptisk i starten, visste ikke helt om jeg hadde lyst på den, eller om jeg kunne ta meg råd til den. Heldigvis er jeg ikke så vanskelig å overtale, og nå eier jeg verdens feteste revepels. Det er jo blitt skikkelig sommer, og selvfølgelig alt for varmt å bruke pels, men nå er det en gang slik at den kommer til å vare en evighet, og jeg satser på å kunne smykke meg med den i mange år fremover! Jeg er litt redd når jeg går med den for at det skal komme noen og kaste maling på meg, eller kalle meg morder, men jeg trøster meg med at den er vintage, og at jeg dermed ikke har bidratt til pelsoppdrettsnæringen.
 

 
Som fattig student i Tokyo er det en sann smerte å se alle de fantastiske skoene, og alle andre ting man kan ha lyst på, i hver eneste gate. Jeg kan ikke si at jeg har klart å fordele midlene for oppholdet på en så veldig gunstig måte, men etter å ha tilbragt noen timer foran "Luksusfellen" på TV3 webTV, har jeg blitt riktig så inspirert til å spare. Derfor har jeg, i tillegg til "fattigkassa", opprettet et skofond, så nå er det forhåpentligvis ikke så altfor lenge til jeg kan kjøpe meg et par meget etterlengtede gladiatorsandaler!


No comments:

Post a Comment