Sunday, May 9, 2010

Fotodag i Shinagawa!


Fotograf: Marius R. Andersen
Forrige fredag fikk undertegnede den gledelige nyheten om at visumet var klart til avhenting i Shinagawa. I og med at jeg begynner å bli ivrig etter å få oppholdstillatelse, ettersom det bare er 2 uker igjen til jeg blir kastet ut, sto jeg tidlig opp på lørdag og satte meg på toget til Shinagawa. Turen tok meg og min nye bestis, Marius, ca en time. Vi tok bussen bort til kontoret, stusset litt over at vi var de eneste på bussen, hoppet av og stirret rett inn i et gjerde og et meget stengt immigrasjonskontor. Bomtur! 
Heldigvis er det aldri kjedelig i Tokyo. Vi bestemte oss for å utforske området, og tok en tur på kaien. Her fikk vi bedrevet litt fotografering, appelsinslang og vi møtte på en modell med kameracrew, noe i alle fall jeg syns var veldig gøy! I et hjørne under en bro fant vi sykkelen på bildet over, og vi hadde en aldri så liten fotoshoot. 
Fotograf: Marius R. Andersen
I forrige innlegg nevnt jeg sandalene jeg har ønsket meg en stund, på lørdag kjøpte jeg dem endelig, og jeg er veldig fornøyd! Det blir nok ris og vann på meg en liten stund fremover, men hva gjør man vel ikke for sko?  
I Tokyo bryr absolut alle seg om hva de har på seg, jeg syntes at denne mannen var utrolig stilig! Han tedde seg som om han eide toget, og hadde verdens kuleste solbriller.

Etter appelsinslang og fotoshoot tuslet vi tilbake til togstasjonen for å møte Sharish. På veien fant vi et bedd fullt av kløver, mest på tull sa jeg; Vi leter etter firkløver da! "Ok", sa Marius, bøyde seg ned og plukket en rett opp. Litt furt for at jeg ikke fant en sa jeg at jeg også ville ha en, da bare bøyde han seg ned nok en gang og dro frem en til! Jeg fant absolut ingen, det gjorde heller ikke de to japanske jentene som lette i samme bedd litt bortenfor oss.
 


Vi tok oss en velfortjent is, tysk, for sikkerhets skyld. Veldig god.

I dag har vært en skikkelig slakk dag. Været var litt halveis, vi hadde et lite jordskjelv, og alle følte for å ta en rolig dag, så jeg var bare hjemme og surfet på nettet. Blant alt det fine jeg fant, var nok NoaNoa.com dagens favoritt! Min yndlingsbutikk blant flere. Jeg må innrømme at etter at de fikk nye designere, har jeg vært litt skeptisk, men nå, uten å ha vært i noen butikker, virker det som om de er tilbake på rett spor. I alle fall etter min smak!  
Jeg ble utrolig inspirert, spesielt av dette bildet, og jeg kjenner at det klør i fingrene etter å sy. Jeg skal ærlig innrømme at symaskinen min er den tingen av alt jeg savner mest her nede. Jeg trøster meg med at jeg kommer til å være proppfull av inspirasjon når jeg kommer hjem! Jeg tror jeg må spare til en parasoll. Japan må jo være det perfekte sted  å finne en?Kilde: www.noanoa.com 

No comments:

Post a Comment