Sunday, February 28, 2010

Lørdag 27. februar 2010









Da jeg hadde kommet over jordskjelvet og fått meg noen flere timer søvn, tok jeg meg en ny tur til American Village. På veien fant jeg en dyrebutikk, og i mangel av noe bedre å finne på gikk jeg inn for å se om det var noen rare dyr der. Først var det bare mus og kaniner og det vanlige, men så, innerst inne i kroken sammen med alle fiskene fant jeg denne krabaten og en gjeng av samme format. Tror kanskje jeg sto der i en halvtime og bare stirret på skilpaddene... De er utrolig søte, og forhåpentligvis skal jeg kjøpe noen snart. Jeg må bare forsikre meg om at jeg får ha dem på internatet til språkskolen. Skilpaddene er på størrelse med gullfisk, så jeg satser på at det går bra!










I American Village, på min nye favorittbutikk, fant jeg denne vesken! Det er helt fantastisk =) Min nye yndling for tiden. I butikken var det dessuten masse vintage, Levis, Converse, div, div, div, og masse gamle LP-er.. Blant annet Led Zeppelin, Beatles og mange mange andre! Men jeg har begrenset med plass i bagasjen, og de jeg ville ha var uansett ikke for salg.









På kvelden var jeg ute med læreren min Mike Holland og en av hans gode venner Suha san. Vi skulle egentlig møte noen fler og dra på karaoke, men vi endte på opp med å gå på en Isakaya, der vi spiste helt fantastisk sushi og tempura, og så videre på en gammeldags japansk bar, der Suha san hadde sin egen karafel med Awamori (Okinawa sitt svar på sake), siden han har vært der så mye..











Det var utrolig fint der, og damene i baren hadde på seg kimono og spilte sanshin, en slags blanding mellom ukulele og banjo, som er et instrument som er unikt i Okinawa. Bortsett fra oss var baren full av berusede japanere som sang av hjertens lyst, først til karaoke og så til sanshin. Dessuten var det opptil flere av kundene som tok seg en tur bak baren for å spille eller synge sammen med bardamene. Blant andre herren i lilla på bildet.. Han var faktisk overraskende flink med tanke på hvilken tilstand han var i.. I det heletatt en begivenhetsrik kveld!



1 comment:

  1. Så kjekt at du har lagt deg blogg, så kan eg fulla me på ke så sjer der nere! Ser veldi kjekt ud, og så søde skilpaddå va, tenkte d va sånn store eg, men den va jo liden :D

    Kos deg masse videre!

    ReplyDelete