Friday, February 26, 2010

Fredag 26. og natt til lørdag 27. februar: Jordskjelv!!


Vaaknet akkurat av mitt foerste jordskjelv.. Var overraskende lite skummelt.. Egentlig foltes det bare som a bli vugget. .. Paa TV-en snakker de om det akkurat naa.. Tror jeg befinner meg ganske naerme episenteret.. Men skjonner ikke saa mye av det de sier da. Annet enn at det maalte 6,9 og et eller annet om tsunami.. Men siden den eneste japaneren jeg har i naerheten ogsaa ser paa og ikke reagerer med noe annet enn at han skynder seg aa lage frokost og prover a forklare meg et eller annet mens han smiler, trolig at det ikke er farlig, tror jeg ikke det er noe aa bekymre seg for.. Fant et kart paa en meteorologiside der jeg tror jeg fant mitt omraade, og der maalte skjelvet ca 4.. Syns det var litt rart at 6,9 skulle foeles saa lite =P

Dessuten bor jeg paa andre siden av oyen av episenteret, saa jeg merker nok ingenting til noen boelger eller noe..










Hello Kitty-kaker


Egentlig er jeg mer opptatt av at Norge tok stafettgull igjen!! Kjenner at jeg kan gaa og legge meg igjen, glad til sinns. Litt irritert over at de ikke sender OL, og at jeg ikke faar sett det paa nrk.no siden jeg ikke er i Norge, men men..











Masse fine vesker!

For dere som lurer paa hva jeg har tatt meg til den foerste dagen min paa Okinawa, var jeg en tur paa stranden og inn i sentrum.. Tok en del fine bilder av stranden som for ovrig er helt nydelig! Men faar ikke lagt ut bilder foer jeg har bagasjen min med adapter til PC-en.. Fikk kjempegnagsaar av sandalene mine som mine stakkars nordiske, kritthvite, vinterbein syns det var minst en maaned eller tre for tidlig aa gaa med slikt fottoy.. Jeg provde forgjeves aa finne en minibank som tok kortet mitt, og konkluderte med at det faar bli nudler og vann paa meg litt til.. Maa spoerre Mike, min kjaere laerer og gode hjelper her, om hvor jeg kan ta ut penger, og hva detaljene om jordskjelvet var.. Skal tross alt ut paa middag og karaoke med han og en gjeng viktige hotelleiere (hjelp!) i kveld, saa da faar vi se!

Naa skal jeg krype ned i den steinharde sengen min et par timer til!








Tunikaen jeg kjøpte i dag!











Litt usikker, men jeg kommer neppe til å kjøpe det...









=)




















Her finner man den raskeste japanske maten! Erstatning for fyllekebab...

1 comment:

  1. Den posen du har funnet der er kimchee. Er noe koreansk jævelskap som de har egne kjøleskap for. Hver koreanske familie har til enhver tid et års forbruk lagret i hjemmene sine. Deler du kjøkken med koreanere lukter det alltid kimchee. Smaken er vanskelig å definere, men det er sterkt og smaker ikke nevneverdig godt. En tur på koreansk restaurant anbefales likevel, men ligg unna maki med kimchee...

    ReplyDelete