Sunday, June 13, 2010

Parkfrøken!

I helgen fikk jeg plutselig et behov for å kjenne gress mellom tærne, høre noe annet enn bilstøy, og kjenne lukten av noe annet enn eksos, fast food og innestengt internatrom. Jeg pakket bok, solbriller, mat og iPod og satte meg på toget.

På lørdag tok jeg turen til Shinjuku Koen. Det kostet 200 yen, ca 14 kroner å komme inn i parken, men det var så absolutt verdt det.

Den første halvtimen gikk jeg rundt og var turist. Forvillet meg inn i den japanske tradisjonelle hagen, noe som viste seg å være veldig fint




 Til slutt fant jeg et passende sted å rigge meg til. I motsetning til alle de andre, hadde ikke jeg med meg presenning å ligge på, jeg tenkte som så at det ville være mye finere å ligge rett på gresset og kjenne naturen på kroppen. Det viste seg å være litt mer stikkete og maur-ete enn jeg kunne huske fra sist jeg var i en park. Heldigvis hadde jeg med meg et sjal, det fikk duge som liggeunderlag. Jeg tilbragte to og en halv meget etterlengtede timer utstragt i solen med bok og podcast. Herlig!


Søndag dro jeg til Harajuku og Yoyogi Koen. Jeg dro først til Meiji Shrine, der var det to bryllup denne dagen! 

Så gikk jeg til den delen av parken der hvor alle folkene er. En typisk søndag ettermiddag driver man med alt fra å synge og spille musikk, til å gå på line og spille badminton.  

Eventyr

Disse sto og sang for fulle lunger, mens det sto en kar og ropte ut et eller annet religiøst litt foran dem. 

4 comments:

  1. Diiigg! Park er lett noe av det diggest i Tokyo!!
    Liker bildene;)

    ReplyDelete
  2. Næææh!? Fått deg Picasa eller? Smuud ass!

    ReplyDelete
  3. Ja faktisk, helt fantastisk hva man kan gjøre med bilder. Føler jeg får frem følelsen av Japan mye bedre med litt justeringer på lyset og kontrastene.

    ReplyDelete
  4. Jaa, det er fantastisk! Den digitale verden altsåå....
    Mhm, bildene blir meget fabelaktige, må si de er WIN

    ReplyDelete